Pokud vaš dítě nemůže jít do MŠ, prosím odhlašte jej co nejdříve ve školní jídelně.
Aby byly první dny ve školce pro vaše dítě příjemnější, můžete vstoupit do třídy spolu s dítětem, chvíli zde s ním zůstat následně se rozloučit. Na správném postupu se prosím domluvte přímo s paní učitelkou.
Děti se scházejí nejprve ve třídě Broučků. Zde se zdraví, poznávají, hrají si s kamarády jiných tříd, popř. relaxují v odpočinkových zónách.
S příchodem své třídní učitelky děti přecházejí do tříd Berušek a Motýlků. Zde pokračují volné činnosti, či tematické hry v rámci týdenního projektu.
Děti průběžně svačí a pokračují ve volných aktivitách.
Diskuzní kruh, přivítání, sdílení, ranní rituály (sdílení zážitků z víkendu, kalendář, počasí apod.)
Úklid pomůcek v centrech, reflexní kruh, hodnotící kruh. Děti hovoří o svých aktivitách. Zpětná vazba pedagoga je popisná, pozitivní, pro děti motivující.
Příprava na pobyt venku (hygiena, převlékání). Podporujeme děti v samostatnosti a zvládání sebeobsluhy.
Pobyt na zahradě, hry na pískovišti, jízda na odrážedlech, koloběžkách, sportovní aktivity na prolézačkách. Péče o záhonky mateřské školy. Při chladnějším počasí vycházky do okolí mateřské školy, do knihovny apod. 1x týdně „Sportovní aktivity pro kluky i holky“ na zahradě školy s bývalým fotbalovým trenérem bohunického dorostu – p. Josefem Ševčíkem.
Oběd. Děti si samy chystají podložky, příbory, nápoje, ubrousky, misky se salátem z přípravných vozíků na stůl. Správně používají příbor, chodí si samostatně pro druhé jídlo do kuchyňky. Učí se požádat, poděkovat, určují si množství jídla. V závěru stolování po sobě uklidí své místo.
Příprava na odpočinek. Na lehátku je možné prohlížet časopisy, poslouchat relaxační hudbu, hrát si s osobní hračkou až do chvíle zpívání „Ukolébavky“ a četby pohádky.
Odpočinek a klidové činnosti. Po vyslechnutí pohádky děti dle individuálních potřeb spí. Od 13:30hod. probíhají klidové činnosti dětí, které nemohou spát. Pedagogové se také individuálně věnují předškolákům a dětem s odkladem školní docházky.
Hygiena a průběžná svačina. Po ní se děti věnují odpoledním aktivitám, dle vlastní volby (hra, pohybové, výtvarné aktivity), nebo pokračují v didakticky cílených činnostech, dle své volby a dokončují své práce z dopoledních řízených aktivit. Při pěkném počasí směřujeme pohybové aktivity dětí i v odpoledních hodinách na zahradu mateřské školy.
Děti pokračují v zájmových činnostech ve třídách, některé odcházejí do kroužků, či se svými rodiči domů.
Děti ze tříd Berušek a Motýlků přecházejí do třídy Broučků, pokračují ve hrách a v průběžném úklidu herny až do příchodu svých rodičů.